maandag 21 april 2014

Heerlijk avondje Vlaamse muziek in De Helling

Gisteravond was dan mijn eerste bezoek aan de vestiging De Helling van Tivoli.

Drie nachtdiensten en een behoorlijke verkoudheid hadden me wel enigszins op de knie gekregen, maar ik had goede moed dat een avondje muziek mijn gezondheid ten goede zou komen. En dus toog ik met de fiets tegen een volle oost 4 Bft de stad in, alwaar ik met Rob had afgesproken.
De Helling bleek een hele aardige locatie en venue te zijn, ideaal voor de minder grootschalige concerten.
Het voorprogramma was in handen van de Vlaamse band Horses on Fire. Ik kende de band niet, al blijkt dat ze al eens een minuutje DWDD hebben mogen doen:

Het bleek echter een geweldig optreden te worden! De band had er duidelijk zin in en leek het soms moeilijk te hebben met de ietwat lauwe reacties van het nog niet opgewarmde publiek deze avond in De Helling. Het eigen repertoire stond als een huis, maar ook hun versie van Helter Skelter van The Beatles mocht er zijn. Ik verwacht dat we de komende tijd nog wel meer zullen horen van Horses on Fire!

Het hoofdoptreden, waar we eigenlijk voor kwamen, werd verzorgd door een andere Vlaamse band: Customs.
Ik kende op voorhand slechts een viertal nummers van deze heren, maar ook de rest kwam deze avond goed over. De zanger heeft een plessant stemgeluid en ook muzikaal gezien is het een band die ik graag hoor. Hieronder enkele van hun bescheiden hitjes:
Ook Customs speelde trouwens nog een cover, ditmaal Let's Go Crazy van Prince.
En daarmee eindigde een heerlijk avondje in De Helling.

Geen opmerkingen: