donderdag 17 december 2009

And since we've no place to go...

Laat het dan maar sneeuwen!
En zo geschiede. Afgelopen nacht heb ik de voorste troepen van het witte goud mogen verwelkomen. Ik had namelijk nachtdienst en was daardoor in de gelegenheid om rond 3 uur een vreugdedansje te doen bij het zien van de eerste vallende vlokken.
De intensiteit nam daarna gestaag toe en de vlokken werden ook steeds groter:


Tussen 5 en 6 was er een dekje ontstaan van 4 à 5 cm en daardoor konden Rob en ik beginnen met het bouwen van een sneeuwvriend. Deze kon dan mooi als portier dienst doen voor de kerstlunch, die voor de middag op het programma stond. Dit is het resultaat geworden:


Na een enigszins hachelijke autorit naar huis, was dit de sprookjesachtige aanblik van zowel de wijk als mijn tuintje:





Na een paar uurtjes slaap kon ik opnieuw een reis naar Soest ondernemen (zonder glijpartijen ditmaal) voor een gezellige kerstlunch. Onder de aanwezigheid van de meeste collega's en een aantal ex-collega's werd er genoten van heerlijke hapjes, samengesteld door David en Ewoud. Chapeaux jongens!
Een kerstpakket rijker kon ik voldaan weer terug naar Utrecht.

De hoeveelheid sneeuw in onze regio is aardig, maar peanuts vergeleken met gebieden in noordoost Nederland. Het ziet er naar uit dat mijn familie een herhaling van maart 2005 aan het doormaken is!
Hieronder een geografisch overzicht van de KNMI waarnemers tot 9 uur hedenochtend:

Sindsdien is het in Drenthe en Friesland blijven sneeuwen en volgens onbevestigde bronnen zou er plaatselijk al 70cm sneeuw moeten liggen. Ongekend!
Gelukkig komt een deel van deze sneeuwzone vanavond weer onze kant op. Morgen meer daar over!

The lights are turned way down low,
Let It Snow! Let It Snow! Let It Snow!

Geen opmerkingen: