donderdag 29 september 2011

Langs de Leidse Rijn en Hollandse IJssel

Ondanks dat mijn lichaam nog een laatste gevecht aan het leveren is met een bataljon griepvirussen, kon ik als mooiweerfietser deze dag niet aan mij voorbij laten gaan zonder de pedalen te beroeren. En zo kwam het dan ik reeds voor 11'en op het zadel zat en in westelijke richting reed. Ik had me niet van te voren voorgenomen welke route ik zou gaan fietsen, maar eenmaal bij Harmelen besloot ik de rivier de Leidse Rijn voor een deel te volgen. Dit heb ik volgehouden tot Bodegraven en daar ben ik naar het zuidwesten afgebogen, om de Reeuwijkse Plassen heen naar Gouda. Na een korte pitstop op de Markt ben ik de Hollandse IJssel volgend weer naar huis gereden.
Het was zomers warm en ook omdat mijn laatste echte fietstocht alweer van even geleden is, is het een inspannend tochtje geworden.
Zicht op Harmelen:

Historisch Woerden:

Langs de Leidse Rijn bij Nieuwerbrug:

Tussen Nieuwerbrug en Bodegraven:

Bodegraven:

Zomerse taferelen op de Markt in Gouda:



Goudse molen:

Het Klooster Sint-Gabriël van de Passionisten bij Haastrecht (Hekendorp):

De route van bijna 70 km:

Geen opmerkingen: