donderdag 31 oktober 2013

Het is weer eens 50 tinten grijs

Gisteren hebben Myra en ik in de stadsschouwburg de voorstelling Vijftig Tinten De Parodie bijgewoond.

Ik heb de boekenreeks zelf niet gelezen, Myra wel, maar leef natuurlijk ook niet onder een steen en had dus wel een redelijk beeld van de verhaallijn. Deze parodie, tevens deels musical, leek me wel een luchtige weergave van de roman en aangezien we nog twee theaterbonnen hadden liggen, was dit ook een leuke leuke gelegenheid voor een nieuw avondje uit. En ik moet zeggen dat de gehele opzet van deze voorstelling redelijk gelukt is, al was de humor soms wat plat en was het ook eigenlijk meer een klucht (de boekenreeks wordt alles behalve serieus genomen, vandaar ook de parodie). De acteurs konden me wel bekoren en ook was de zang erg goed. Vanzelfsprekend bestond 90% van de bezoekers uit (opgewonden) vrouwvolk, maar dat heeft dan ook wel weer iets.
Myra heeft stiekem een paar plaatjes met haar mobiel geschoten, want het thema stout past natuurlijk goed bij deze avond!

Recensie Metro.
Recensie De Theaterkrant.
Recensie De Stentor.

Geen opmerkingen: