dinsdag 22 oktober 2013

Indian Summer

Op deze net geen warmste dag van de laatste decade in oktober ooit, verkeerde ik in de gelukkige positie een dag vrij van het werk te hebben en aangezien het weer de hoogste tijd was voor een rondje op de fiets, ben ik op de mountainbike naar de Heuvelrug gefietst.
Ik was daar deze maand al wel vaker geweest, onder meer om de uitkijktoren De Kaap in de Kaapse Bossen te beklimmen.
De bomen waren toen nog vooral groen en ik had het idee dat het loof nu wel meer verkleurd zou zijn. En dat klopte voor een deel ook wel, al zag ik onderweg mooiere herfstkleuren. Soms leek het trouwens ook nog wel volop zomer met boterbloemachtigen in volle bloei in het groene gras en de blauwe lucht erboven.
Helaas bleken de batterijen van mijn camera na het nemen van twee foto's vanaf De Kaap leeg en was ik niet in de gelegenheid meer plaatjes te schieten.
Een klein minpuntje was dat ik onderweg vreemde pijnscheuten in mijn rechterbeen begon te ontwikkelen, nabij de knie. Maar momenteel voel ik daar niets meer van.

Totale afstand: 65,0 km
Totale duur: 2 uur 46 minuten
Totale duur stilstand: 9,6 minuten
Gemiddelde snelheid: 23,0 km/uur
Meteo: 21°C, ZZO 4 Bft, droog
De route:

De foto's:


Voor het archief hieronder de opgetreden maximumtemperaturen, volgens mij zijn deze niet verder opgelopen. Vorig jaar werd het trouwens op deze datum 22,0°C in De Bilt. Het record voor deze laatste oktoberdecade is 22,1°C, geregistreerd op 26 oktober 2006.

Nu tijd voor de laatste barbecue van het jaar!

Geen opmerkingen: