vrijdag 4 oktober 2013

Vakantie in eigen land - dag 4: El Capital

Na twee weken droogte met daarbij bijna een week staalblauwe luchten, is er afgelopen nacht een geheel andere luchtsoort het land binnengekomen. Een vochtige en onstabiele subtropische luchtmassa waarin frequent buien ontstonden. Deze buien waren hier het meest actief tussen 7 en 8 uur met daarbij ook veelvuldig onweer.

En dat leverde maar mooi bijna 20 mm regen op in de pluvio!

Na 8'en werd het al snel droog en voorzichtig aan begon het reeds op te klaren. De schrale oostenwind mocht dan wel verdwenen zijn, daarvoor in de plaats stond er een beste puist wind uit zuidelijke richtingen.
Toch besloot ik om na de lunch op de fiets te stappen met ditmaal als doel de binnenstad van Amsterdam. En zo geschiedde. Op de heenweg ging ik redelijk voor de wind en langs het Amsterdam-Rijnkanaal heb ik mijn uurrecord weer scherper gezet; ditmaal op 28,8 km/uur.
In Amsterdam was het vanzelfsprekend druk en de tegenwind op de terugweg heeft me aardig parten gespeeld. Maar goed, we kunnen weer een leuk ritje bijschrijven!
Totale afstand: 95,5 km
Totale duur: 4 uur 00 minuten
Totale duur stilstand: 18,5 minuten
Gemiddelde snelheid: 22,5 km/uur
Meteo: 21°C, ZZW 4 Bft, droog
De route:

De foto's:

Geen opmerkingen: