dinsdag 2 oktober 2012

Beving!

Ja, ik kan weer wat van mijn wat-mee-te-maken-in-Japan-lijstje strepen!
Vanochtend heb ik mijn eerste echte aardbeving (heb alleen ooit gaswinningsbevingen ervaren) bewust meegemaakt. Een collega had van te voren al verteld dat je tijdens een beving plexiglas plafondplaten kon zien bewegen en dat is precies wat er vanochtend gebeurde. De trilling was verder nauwelijks waarneembaar, maar die plafondplaten gingen toch aardig heen en weer (nee Bram, het was geen vrachtwagen...).
En via de USGS-website heb ik kunnen achterhalen welke beving het was:

Slechts 4.6 op de schaal van Richter, maar het epicentrum lag op maar 126 km van Tokio en belangrijker nog, op slechts 17,7 km diepte.
Op bovenstaande website is goed te zien dat er de afgelopen 24 uur zwaardere bevingen rondom Japan waren, maar deze waren verder weg van Tokio.
Nu dus al een tyfoon en een aardbeving meegemaakt, whoohaa. Ik zal maar niet verzoeken om zwaardere exemplaren...

Hoe dan ook, dit heugelijke feit vraagt om een heerlijke maaltijd en op speciaal verzoek plaats ik daarom maar weer een diner-foto. Bij deze:

1 opmerking:

Anoniem zei

Een uur later aan de chips neem ik aan? Of is dit het tweede bordje? Dat hout heb je er voor de foto ook maar bijgelegd zeker!

Ze hebben je trouwens leuk volgehangen met prullaria! Ik vrees de decemberperiode nu al, er is nog wel plaats voor een paar mooie, Weathnewsblauwe kerstballen. Dorus zal iig in d'er nopjes zijn met die sjaaltjes ;-)

Grtz Rob