woensdag 10 oktober 2012

Tuintje in mijn hart

Na ruim 3 weken tussen het beton geleefd te hebben, ga je je eigen tuintje meer en meer waarderen.
Maar gelukkig zijn ook in de buurt van mijn appartement een aantal groene oases! Zo ligt er vrijwel precies tussen mijn huidige woonomgeving en de toren waarin ik werk een klassiek Japanse tuin. Deze Mihama-en is voor slechts 100Yen te bezoeken en dat heb ik dan ook maar gedaan:

Zoals hierboven te zien is, staat er in de tuin ook een theehuis. Daar kan je een bijzondere theeceremonie bijwonen waar groene thee geserveerd wordt. Als koffieman heb ik daar toch maar geen gebruik van gemaakt...
Even verderop in de richting van Chiba, bevindt zich het zogenaamde Floral Museum. De buitentuinen zijn daar vrij toegankelijk, voor de binnentuinen en de grote kas dient een entreeprijs van 300Yen betaald te worden. Die ronde kas is 23 meter hoog en dichtbegroeid met tropische en subtropische gewassen.

Ja, die Japanners hebben wel wat met tuinieren!

Geen opmerkingen: