dinsdag 9 oktober 2012

Het is hier soms net de VS

Bijna vanzelfsprekend zijn alle grote fastfoodrestaurants in het Japanse straatbeeld vertegenwoordigd (McDonalds, KFC, BurgerKing, Dominos Pizza, onlangs ook een Subway ontdekt), Starbucks is best groot en bij het werk is een vestiging van Outback steakrestaurant (is een Amerikaanse keten met Australisch thema).
En gisteren kon ik dit blikje uit de automaat halen:

"I'm not in Kansas anymore!"
Had ik ook al verteld dat honkbal één van de grootste volksporten van het land is?
Tijd om een wedstrijd bij te wonen!
In Japan houdt men van kleine hondjes en het liefst doen ze die hondjes ook allerlei kleding aan. Deze is ongetwijfeld fan van de lokale grote honkbalploeg, de Chiba (Lotte) Marines!

Ruim voor de wedstrijd vond er voor het stadion een optreden plaats van wat waarschijnlijk cheerleaders zijn:

Daarna heb ik toch maar voor 2500Yen een ticket voor de bovenste ring gekocht.
Let the game begin!
De fans van "onze" angstgegner:

Chiba fans:

Na 4 innings zat de spanning er nog goed in:

Pauze met cheerleaders:


De spanning is om te snijden, gaat Chiba een punt halen?

Nee, het gaat helemaal mis!

Het zal ook wel weer typisch het beleefde Japan zijn dat de winnende bezoekers door het gehele stadion op een luid applaus getrakteerd werden.
Hoe dan ook; elke keer als de Marines een thuiswedstrijd spelen, volgt er in de avond vuurwerk. David, je zou hier moeten gaan wonen!
Hier de finale van het vuurwerk:

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Lijkt USA wel. Leuk allemaal Bernard. Nog maar een paar daagjes en dan is het allemaal voorbij. Tja Yokohama is echt iets voor mij dan. Een ritje in de achtbaan is altijd leuk. Disneyland Tokio is op fietsafstand en daar wil ik ook een kijkje nemen.

Groetjes van je weet wel.

Anoniem zei

Helaas Bernard,,, tijdens mijn verblijf geen vuurwerk. Woon ik een wedstrijd bij, is om onduidelijke redenen het vuurwerk afgelast....Toen zelf maar wat gekocht en afgestoken..ook leuk

David