vrijdag 19 oktober 2012

Vliegend gespuis

We zitten ondertussen in de tweede helft van oktober en dan worden warme dagen toch wel erg zeldzaam. Vandaag werd het echter op uitgebreide schaal warmer dan 20°C en ook de komende dagen lijken zacht te gaan verlopen. De laatste week van deze maand zou echter wel eens behoorlijk koud kunnen worden:

Reden te meer om optimaal te genieten van de oktoberwarmte van vandaag en dus ben ik op de fiets gestapt. Het was vanwege mijn uitstap naar Japan ruim 5 weken geleden dat ik een fietstocht ondernomen heb, dus de spieren kregen het zwaar vandaag.
Verder vlogen enorm veel insecten rond en bij vrijwel elke hap adem vlogen de proteïnebommetjes mijn keelgat in. Jummie!
De route door het Groene Hart was weer optimaal genieten, maar je kan wel merken dat de zon niet meer de stand en kracht heeft om de wegen droog te krijgen en dat levert soms veel spatvocht/modder op.
De route:

Helaas heeft het schermpje van mijn "fiets-camera" het begeven en dat maakt fotograferen een soort gokken, maar hier enkele plaatjes van onderweg:

Nog meer vliegende vrienden in ons tuintje. We hadden reeds twee bijen/lieveheersbeestje-huisjes en sinds deze week hebben we er een vlinderhuis

en een vleermuishuis bij!

Verder doen sommige delen van de tuin nog aan de zomer denken, terwijl andere duidelijk laten zien dat de herfst reeds ver gevorderd is.

Geen opmerkingen: