vrijdag 22 januari 2010

In Memoriam: Arjen Grolleman

Afgelopen woensdag, op mijn favoriete radiozender Kink FM: "Met verbijstering en ongeloof maken Kink FM, Vereniging Veronica en Veronica Holding bekend dat Arjen Grolleman op woensdag 20 januari jl. plotseling is overleden. Arjen voerde samen met Jantien van Tol het management van radiostation Kink FM, waar hij al sinds de start in september 1995 nauw bij betrokken was. Alle medewerkers van Kink FM en de andere onderdelen van Veronica Holding wensen familie en vrienden van Arjen veel sterkte toe met dit grote verlies."

Tijdens de geboorte van Kink FM woonde ik net op mezelf in Wageningen. De zender die aanvankelijk RTL Classic Rock liet horen, ging over in Kink FM. Wat een verademing! Vele jaren ben ik vervolgens Kink FM trouw gebleven en ook Arjen zijn programma's konden me zeer bekoren. Helaas is hij veel te vroeg heen gegaan, Only The Good Die Young.


"It's better to burn out than to fade away", zong Neil Young al eens.
Maar jouw overlijden is meer als een explosie binnengekomen.

Arjen, bedankt voor je wijze woorden tijdens de afgelopen 15 jaren. Ik heb van je genoten, soms was ik het natuurlijk roerend met je oneens, maar 'Avondland' bleef me altijd bekoren.

Ik wens de nabestaanden, vrienden en collega's enorm veel sterkte toe. Niets zal het gemis van Arjen ooit doen vergeten, maar fijne muziek draaien verzacht gelukkig vrijwel elk leed.

Geen opmerkingen: