donderdag 31 juli 2014

Door het Groene Hart naar Manhattan aan de Maas

Vandaag heb ik de langste tocht van het jaar tot nu toe gefietst. Eem mooie 115 km met een verbruik van 4800 kcal! Ik had mijn zinnen gezet op het centrum van Rotterdam en ondanks de stevige tegenwind die ik op de heenweg ervoer (ZW 4 Bft), kon ik toch een acceptabele snelheid behouden waardoor ik binnen 2 uren in het centrum van de stad was. Daar heb ik vervolgens een half uur als een toerist rondgefietst. Daarna weer via een meer zuidelijke route naar huis, maar na 75 km begonnen de beentjes wat moe te worden en kon ik niet optimaal profiteren van de wind van achteren. Hoe dan ook, ik heb het gemiddelde van de 115 km boven de 26,0 km/uur weten te houden en dat is mede een reden dat ik trots ben op mijn prestatie van vandaag.
Zo, nu eerst een...

De route:

De foto's:

Geen opmerkingen: