dinsdag 1 juli 2014

Utrecht - Amsterdam vice versa

Ik was vandaag voornemens om naar IJburg te fietsen en de route langs het Amsterdam-Rijnkanaal te volgen. Op de heenreis had ik een NNW 3 Bft tegen en dat voel je toch wel in de open gebieden daar. Nabij Loenersloot is onlangs een nieuwe brug over het kanaal geplaatst en men is nog drukdoende met de afwerking van het geheel.

Bij de splitsing van het kanaal met de Vecht, lag de oude brug te wachten op de verdere demontage. Toch een vreemd gezicht, zo'n brug die je geregeld op gefietst bent op zo'n rare plek te zien liggen:

Nabij Weesp kon ik mijn weg niet vervolgen vanwege werkzaamheden aan de spoorbrug. De omleidingsroute was onduidelijk en omdat ik weinig zin had om tijdens de avondspits in A'dam te eindigen, ben ik nabij de Gaaspermolen weer omgedraaid.

Toevalligerwijs is het net als gisteren een tochtje van 63 km geworden.

Geen opmerkingen: