zondag 9 mei 2010

Op de valreep: Giro d'Italia

Een uurtje geleden was ik voor het eerst in mijn leven toeschouwer bij een grote wielerwedstrijd. De tweede etappe van de Giro reed namelijk door Utrecht en kwam zelfs over de busbaan in Leidsche Rijn. Een vlakke etappe, dus een hoge snelheid (veel valpartijen) met als gevolg dat het voor de toeschouwers in een knippering van het oog weer voorbij was.
Toch was het wel leuk om het circus een keer gezien te hebben en toeval of niet; een Amerikaan heeft de etappe gewonnen:
"Tyler Farrar heeft zondag de tweede etappe van de Giro d'Italia gewonnen. De Amerikaanse wielrenner van Garmin was in de straten van Utrecht de snelste.

Farrar bleef een peloton voor dat flink was uitgedund door verschillende valpartijen. Daardoor vielen enkele renners uit en verloor klassementsleider Bradley Wiggings zijn roze leiderstrui. De Australiër Cadel Evans rijdt morgen vanaf Amsterdam naar Middelburg in de roze leiderstrui over.

Voordat Utrecht bereikt werd, trokken de fietsers door de hele provincie heen. Vanaf Loenen, waar de renners de provincie binnenkwamen, reden de wielrenners door via onder andere Soest, Leusden, Zeist, Doorn, Rhenen, Houten, Nieuwegein en Utrecht."
Selectie van mijn foto's:


2 opmerkingen:

Rob zei

He Bernie,
Nou begrijp ik waarom GJ vanochtend moest amenderen...Jullie zaten dus vooral het weer in de VS te checken! Ben na mijn werk naar de Uithof gefietst om te gaan kijken naar de Giro. Gelukkig zat er nog net een Rabo renner voor het peleton uit, konden we 2x wat zien!
Goeie chase, ik zal het volgen!
Grtz Rob

Michiel zei

Hmm, ik geloof dat ik zo'n beetje naast je stond...

Michiel