dinsdag 18 september 2012

A Day At The Office

Vandaag was dan mijn eerste werkdag in Japan. Om half 9 werd ik verwacht bij de vergadering die normaal gesproken elke maandagochtend gehouden wordt, maar omdat het gisteren een nationale feestdag was, vooruit geschoven werd naar vandaag.
Al vrij snel mocht ik mijn welkomstspeechje in het Japans houden. Mogelijk leverde dit compleet idiote uitspraken op, of zei ik daadwerkelijk leuke dingen, maar er werd soms hartelijk gelachen. Een goed begin zullen we maar zeggen.
Vervolgens kon ik een uur lang staand allerlei Japanse verhalen aanhoren en ook daar werd soms hartelijk gelachen. Een goedlachse bijeenkomst dus!
De rest van de dag heb ik doorgebracht op de 24ste verdieping van het gebouw, daar waar het echte meteowerk plaatsvindt, zeg maar.
Daarvoor dien ik wel een passend overhemd te dragen, anders ben je er niet welkom. Dus zo liep ik er vandaag het grootste deel van de dag bij:

Niet slecht toch? Ik kreeg ook een hele set overhemden mee en daar kan ik wel een tijdje mee vooruit. De werkgever regelt ook dat deze kleding schoongemaakt wordt, ideaal!

Verder zag ik vanaf de 24ste verdieping ook eindelijk wat meer serieuze buien voorbij trekken en dat leverde ook prachtige regenbogen op. Alleen had ik mijn tas (met daarin mijn camera) moeten achterlaten op de 15de verdieping...
De dag bracht vooral veel nieuwe indrukken en dat is op zo'n eerste dag behoorlijk slopend. Ook al die collega's die zich aan je voorstellen, ik hoop dat ik ze morgen nog bij naam ken!
Na het werk heb ik boodschappen gedaan en aangezien ik wel van de Japanse begroetingen ben, gaan sommige kassières er dan vanuit dat je aardig thuis bent in de taal. Maar dan moet ik toch echt weer even de onnozele buitenlander uitgangen, helaas.
En Myra, maak je geen zorgen, ik eet ook nog voldoende groente:

Morgen een nieuwe werkdag, ben benieuwd!

4 opmerkingen:

Myra zei

ziet er goed uit beep! (zowel jij als het eten)

Anoniem zei

Is er ook een frituur? Of was dit een ontdooide diepvriesmaaltijd?

Anoniem zei

Hey, nieuwe shirts, ik heb andere!!!

david

Anoniem zei

Dat lijkt wel op een Van der Valk maaltijd.