zondag 30 september 2012

Stilte voor de storm

Gisteren zag tyfoon Jelawat er op de radarbeelden nog mooi georganiseerd uit:

Dat is vandaag wel anders, het systeem is duidelijk aan het afzwakken. Wel komt de neerslag dichterbij en valt er op een aantal plaatsen veel regen:

Vanochtend was het echter nog prachtig weer met veel zon en het was daarbij ook weer heet te noemen. Na het drukke stadsleven van gisteren, besloot ik vandaag met de fiets het meer rurale gebied op te zoeken en te speuren naar lokale flora en fauna.
Vanzelfsprekend kwam ik daarbij ook weer een tempel en grafrituelen tegen.

En dit soort wilde of verwilderde flora en fauna kwam ik zoal tegen tijdens mijn wandeling:

Halverwege de middag begon de wind aan te trekken en besloot ik voor de zekerheid terug te gaan richting mijn appartement. In het open veld overvallen worden door een opkomende tyfoon leek me toch niet helemaal wenselijk.
Achteraf blijkt het gros aan neerslag nog steeds op grote afstand te zitten, maar ontstaan er wel meer en meer racende inflowbuien....

Geen opmerkingen: