zondag 30 september 2012

Bernard de strandjutter

Ho ho, ik snap ook wel dat je beter kan jutten ná de storm en deining, maar ik was nu toch in de gelegenheid en de radar liet zien dat de eerste buien deze kant op kwamen. Dus, op naar het strand!
Onderweg kwam ik in het hoge gras veel van dit soort grote sprinkhanen tegen, als je ziet vliegen lijken het wel kleine vogels:

Eenmaal bij de baai aangekomen, stond er al een stevige oostenwind, haaks op de baai dus. Hoge golven leverde dat niet direct op, maar wel een onrustige zee en bovendien werd het kleine strand door de wind enigszins verplaatst:


Behoudens menselijk afval en verloren voorwerpen, waren er in de branding ook andere zaken te vinden:

Het meest interessant vond ik deze beestjes. Volgens mij zijn het een soort pissebedden, maar ik dacht eerst nog aan garnalen. De garnalen die ik ken, hebben echter een heel ander soort staart. Lieve schatjes hè?


Op een gegeven moment kwamen de buien echter binnen zetten, maar fotogeniek was het niet. Helaas klapte mijn paraplu al direct dubbel, dus ik moest mij haasten om weer "thuis" te komen.

Er komt nog veel meer aan, dus ik ben benieuwd!

Geen opmerkingen: