vrijdag 28 september 2012

Vissekoppen in de mist

Terwijl tyfoon Jelawat langzaam begint af te buigen naar het noordoosten en het steeds duidelijker wordt dat dit systeem later zondag en de nacht naar maandag het weer hier flink gaat beïnvloeden, zaten we vandaag nog met de vochtige lucht van Ewiniar opgescheept. Dat heeft afgelopen nacht regen opgeleverd en ook vandaag miezerde het soms. Opvallend was het vooral zicht op de baai, of beter het gebrek eraan. Soms waren de lichtblauwe opwellingskleuren nog zichtbaar, maar een groot deel van de dag hing er vieze vette laag nevel. Noem het maar mist:

Na een werkdag van 11 uren, mocht ik vanavond aanschuiven bij een gezellig samenzijn van het bedrijf. Hier heb ik ook nog een speechje gehouden en vooral genoten van het voortreffelijke eten en drinken. Zelfs deze kop van een tonijn smaakte uitmuntend!

En daarmee is mijn tweede week in Japan weer feestelijk afgesloten. Ik ben nu halverwege mijn bezoek en denk het nog prima twee weken vol te kunnen houden!

2 opmerkingen:

Dorothé zei

Fijn dat je het naar je zin hebt! Maar of je met al dat lekkers ook af gaat vallen......

Unknown zei

Ik ben hier niet gekomen om af te vallen Dorus, dan had ik beter naar een ander continent kunnen gaan ;)