maandag 24 september 2012

What a difference a day makes!

Na het regengeweld van gisteren was vandaag de zon weer aan zet en dat bij hele aangename temperaturen.
Helaas heeft mijn camera de natte zondag niet doorstaan (of hij moet de komende dagen door verder drogen weer tot leven komen, maar ik heb de hoop eigenlijk al opgegeven...) en dus was ik vandaag op de aan mij uitgeleende Iphone aangewezen.
Viel er wat te fotograferen dan? Jazeker, voor het eerst kon ik vanaf het werk Fuji-san zien! Een lesje voor hen die meer willen weten (bron: Wikipedia):
"De berg Fuji (富士山, ook Fuji-san, Foedji-san of Fujiyama) is met zijn 3776 meter de hoogste berg van Japan. Het is een vulkaan op de grens tussen de prefecturen Shizuoka en Yamanashi op het eiland Honshu. Hij ligt 112 kilometer ten zuidwesten van de Japanse hoofdstad Tokio en is van daaruit zichtbaar bij helder weer en geringe luchtverontreiniging.
De vulkaan slaapt sinds 1709. De top van de krater is te voet bereikbaar maar mag alleen in juli en augustus beklommen worden. Veel Japanners maken een bedevaartstocht naar de top. Een groot deel van de bergbeklimmers plant de tocht zo dat men op tijd de top bereikt om de zon te zien opkomen. De vulkaan wordt als heilig beschouwd en speelt een grote rol in de Japanse cultuur."
En hier dan de foto's zoals de Iphone ze maakt (over kwaliteit valt te twisten en ik heb achteraf het contrast moeten verhogen, maar hij is te zien...):

Ik kan weer iets van mijn what-to-see-in-Japan lijstje afstrepen!

2 opmerkingen:

Mark zei

Een indrukwekkende serie posts tot zo ver Buddyboy! Alhoewel t niveau wat achterblijft bij wat ik verwachtte, lees ik dat het niet aan jou ligt. ;)
Hier mis je weinig, behalve de eerste herfststorm (aan de kust alleen) van het jaar, en natuurlijk: 90's request! Aiaiai...best radio week of the year! Ik heb een lijst ingevuld en heb ze gevraagd deze 2x te tellen omdat onze smaken redelijk overeen komen. ;)

Dat terzijde, belangrijker: heel veel plezier tijdens je resterende tijd daar!

Ps: heb je gezien hoe de camerabeelden van de webcam in Soest te zien is? Daar zou ik graag een foto van zien. Dat zou het einde van heel wat conspiracy theories kunnen betekenen. ^^

Unknown zei

Hey budster!
Thanks man! Ik krijg toch nog wel iets van 90's request mee via de stream als ik in mijn appartementje zit, zo tussen 11 en 15 uur zeg maar. Maar bedankt om mijn stem ook mee te nemen!

De camera in Soest is vorig jaar verwijderd (sinds bepaalde mensen het bedrijf verlaten hebben, bleek het niet meer nodig ;)).