zondag 23 september 2012

Verzopen zondag

Gisteren ben ik de avond doorgekomen met een diner in een Chinees restaurant (Ting Tang Tang) en aansluitend een bezoek aan de bioscoop, alwaar ik de film Safe House met o.a. Denzel Washington heb gezien. Een vermakelijk film vanwege de actiescenes, maar niet echt een hoogvlieger.
Vandaag stond het tweede bezoek aan Tokio op het programma, maar helaas werkte het weer niet mee. Sterker nog, tot op heden is het geen moment droog geweest vandaag en leek het soms wel een moesson. In de regen was het ongeveer 21°C, op zich niet koud maar als het maar blijft regenen, koel je toch aardig af.
Hoe dan ook, regenjas aan en met de trein naar Tokio dus en vanaf het station ben ik naar Akihabara gelopen, in de stromende regen...
Zelfs in het centrum was het, waarschijnlijk door deze regen, niet bepaald druk te noemen:

Daarna kwam ik in de wijk met de elektronicazaken; Akihabara. Veel verlichte gevels en een hoop levendigheid, zelfs met dit takkenweer:

Mijn oorspronkelijke plan was om van hieruit verder te lopen naar Asakusa, maar gezien de weersomstandigheden zie ik daar maar van af. Bummer!

Volgend weekend een herkansing en anders daarna nog. Nu eerst een warm bad!

2 opmerkingen:

Michiel Severin zei

Gaat allemaal prima Bernard, leuk om te lezen! In mijn tijd zat er een heerlijke bakker in het winkelcentrum achter het station (vanuit het kantoor gezien). Verder 'moet' je echt naar de korean bbq, super lekker. Zat aan de overkant van het kantoor bij de australian outback. Ze hadden daar trouwens ook een soort nasi goreng gerecht, ook een topper. Verder, als je de kans krijgt, ergens proberen shabu shabu te doen/eten. Dat is een soort fonduën, maar dan in gekookt water. Ook top. (maar je hebt al gemerkt dat Japans eten heerlijk is geloof ik)

Als uitje nog evt Kamakura, mooie treinrit en schitterend stadje.

Veel plezier verder! (al dingen geleerd trouwens?)

Michiel

Unknown zei

Bedankt voor de tips Michiel, daar ga ik vast nog gebruik van maken!
Het leerproces is een langzame zoals je weet, maar over VP valt door mij nog een hoop te leren. Ik heb het geluk dat er een veteraan forecaster aanwezig is, hij heeft ook jaren bij Oceanroutes gewerkt. Je zal hem wel kennen.
Maar de kennismaking met WNI en zeker ook Japan is indrukwekkend genoeg!