zaterdag 22 september 2012

Pandabeertjes kijken

Aangezien ik niet al te vroeg in bed lag, heb ik maar een gat in de dag geslapen. Vandaar en vanwege het feit dat ik wellicht gebeld ging worden door een collega om mee naar het honkbal te gaan, besloot ik om vandaag niet naar Tokio of Narita af te reizen. Nee, er was ook rondom Chiba nog wel het één en ander te zien. Maar eerst de drukke stad uit:

Daarna kwam ik in meer agrarisch gebied terecht met groentetuinen en dergelijke. Mooie huizen ook!

En uiteindelijk belande ik bij de dierentuin, Chiba Zoological Park. Daar vind je ook een aardig pretparkje, iets voor jou Ewoud?

Nu ik er toch was, wilde ik ook wel even binnenkijken en de toegangsprijs was slechts €5. Binnen hebben ze veel dieren die je ook in Nederlandse dierentuinen kan tegenkomen, soms in hokken die echt niet meer kunnen, maar vaak hebben ze ook veel ruimte tot hun beschikking.

Het leukste dier, ook omdat je deze in Europese dierentuinen niet zo snel tegenkomt, is tevens het symbool van de zoo, de rode of kleine panda:


Ook bijzonder waren deze landschildpadden, omdat ze behoorlijk actief bleken:

Enkele andere beelden van rondom het park:

In de namiddag ben ik naar de Inage Sengen Jinja shrine gefietst. Het blijft toch een bijzondere religie, het Shinto!

De collega heeft ondertussen nog niet gebeld, dus ik vermoed dat het er niet meer van komt. Misschien anders dadelijk maar even kijken of de bioscoop hier wat is.

1 opmerking:

Anoniem zei

Die pandabeertjes zijn om te knuffelen. Gelukkig ben jij voor Myra ook een knuffelbeest.

Groetjes van ..... Tja je mag 1 keer raden.

Okee een tip dan: Hij is al 40